Nederlands leraar

Genius Bar

25-05-2014

Blog

De I-Phone van mijn vrouw lag al een week stil, ze had de twee inlogcodes door elkaar gehaald. Via de help line van Apple werd ik doorverwezen naar het Apple Center op het Leidseplein, alwaar ik om tien over zeven een afspraak had in de ‘Genius Bar’.

We dienden ons te melden bij de ingang met deze mededeling. Met mijn vrouw was ik op tijd aanwezig. Bij de ingang stonden al een paar jongelui met blauwe T-shirts voorzien van het Apple logo. Klantvriendelijkheid staat hier hoog aangeschreven, denk je als je hier binnenkomt. We mochten de prachtige glazen wenteltrap op alwaar we eerst plaats mochten nemen aan een tafel, voorzien van een Apple laptop. Al snel kwam een jongeman die meteen doorhad wat het probleem was en ons vroeg mee te lopen naar de Genius Bar.

Aan een lange bar mochten we op een kruk gaan zitten. De jongen stuitte de I-Phone aan op de Apple website en vroeg ons tien minuten te wachten, zodat de I-Phone leeggemaakt werd en alles weer opnieuw ingevoerd kon worden.

Ondertussen kon ik gebruik maken van het aanwezige luxe, frisse en schone toilet. Eigenlijk was het bijna te mooi om waar te zijn en ik moest denken aan ‘Brave New World’ en ‘De Cirkel’, maar dit was echt. Je moet je als klant goed voelen, je wilt serieus genomen worden. Dat had Steve Jobs goed begrepen.